...Εκατοντάδες F104-Starfighter πέφτουν στην εποχή του ψυχρού πολέμου απο τον ουρανό σαν κουνούπια και τα φέρετρα γεμίζουν πιλότους του ΝΑΤΟ...
Ο Γερμανός υπουργός άμυνας Franz Jossef Strauss (στο 38:50/46:47) πρωτοστάτησε στην επιλογή του προβληματικού αεροσκάφους, μιά απόφαση της εποχής που η κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin φρόντισε να εξαγοράσει με πολλές βαλίτσες μαύρου πολιτικού χρήματος πρός όλες τις κατευθύνσεις συμπεριλαμβανομένων φυσικά και των γερμανών πολιτικών. Η Λουφτβάφε μόνο έχασε 270 αεροσκάφη και πάνω απο 100 πιλότους της, μία τραγωδία χωρίς προηγούμενο...
....Υπάρχουν και τα σημερινά όμως παρατράγουδα, και απ'ότι φαίνεται τα πράγματα είναι χειρότερα. Το F35, απόγονος του F104, το καινούργιο καμάρι της Lockheed Martin για τον 21ο αιώνα, με πολλά όμως και σοβαρότατα προβλήματα, πού διεκδικεί κι αυτό την θέση του στο οπλοστάσιο του ΝΑΤΟ.
Αναδημοσιεύουμε μια λίστα απο αυτά όπως έχουν δημοσιοποιηθεί εδω :
[...]
In 2011, Canadian politicians raised the issue of the safety of the F-35's reliance on a single engine (as opposed to a twin-engine configuration, which provides a backup in case of an engine failure). Canada had previous experience with a high-accident rate with the single-engine Lockheed CF-104 Starfighter with many accidents related to engine failures. Defence Minister Peter MacKay, when asked what would happen if the F-35’s single engine fails in the Far North, stated "It won’t".[108]
In November 2011, a Pentagon study team identified the following 13 areas of concern that remained to be addressed in the F-35:[109][110]
- The Helmet mounted display system does not work properly.
- The fuel dump subsystem poses a fire hazard.
- The Integrated Power Package is unreliable and difficult to service.
- The F-35C's arresting hook does not work.
- Classified "survivability issues", which have been speculated to be about stealth.[109]
- The wing buffet is worse than previously reported.
- The airframe is unlikely to last through the required lifespan.
- The flight test program has yet to explore the most challenging areas.
- The software development is behind schedule.
- The aircraft is in danger of going overweight or, for the F-35B, too heavy for VTOL operations.
- There are multiple thermal management problems. The air conditioner fails to keep the pilot and controls cool enough, the roll posts on the F-35B overheat, and using the afterburner damages the aircraft.
- The automated logistics information system is partially developed.
- The lightning protection on the F-35 is uncertified, with areas of concern.
In December 2011 the Pentagon and Lockheed came to an agreement to assure funding and delivery for a fifth order of early F-35 aircraft of yet undefined type in spite of general national austerity measures affecting the program.[111]
Απ'όλα αυτά τα επίσημα , αλλά και άλλα πολλά αρνητικά στοιχεία, φαίνεται οτι οι πιλότοι θα πρέπει να έχουν και άγιο και γερές ασφάλειες ζωής για τις οικογένειές τους.
Καλή τύχη σ'όλους (και στους ανατολικούς μας καλούς γείτονες) που το έχουν επιλέξει μαζικά... (Τουρκία 100 τεμάχια...)
No comments:
Post a Comment